یک موسسه حسابداری دارای چه وظایفی است؟
یکی از توصیه هایی که همیشه به کسب و کارهای مختلف می شود این می باشد که برای هر یک از کارهای مهم خود یک دپارتمان مشخص نمایید.
یا اگر این کار برای شما قابل انجام نیست نسبت به برون سپاری آن به یک موسسه یا شرکت حسابداری خبره و با تجربه اقدام نمایید.
انجام یکی از این دو کار می تواند برای کسب و کارها بسیار مفید باشد و سبب رشد چشم گیری در بهبود عملکردشان شود.
به عبارتی انجام برون سپاری برخشی از وظایف در کسب و کارها میتواند امکانی فراهم سازدن تا مدیران خیالی آسوده از باب مباحث مالی و مالیاتی داشته باشند تا بتوانند تمام توان خود را صرف انجام مسائل مدیریتی کنند.
برخی اینطور می پندارند که اگر یک شرکت مسائل مالی و مالیای خود را به یک موسسه حسابداری برون سپاری کند دارای یک ضعف است که نمی تواند مشکلات را در خودش حل کند.
اما موضوع کاملاً برعکس است.
در حقیقت انجام چنین عملی نشان دهنده قدرت و تبهر بالای مدیریتی می باشد.
که خواهان انجام کارها توسط یک گروه متخصص با کمترین میزان اشتباه ممکن است.
_ ارائه مشاوره تخصصی :
بعضی از موسسات حسابداری به صورت عملی وارد محاسبات و مدیریت امور نمی شوند و تنها نقش مشاور مالی را ایفا می کنند.
در حقیقت این نوع از موسسات حسابداری در امور گوناگونی مانند مباحث مالی، حسابداری، انتخاب نرم افزار حسابداری، مباحث مالیاتی و غیره ... به کسب و کارها مشاوره ارائه می کنند.
از کمک این نوع موسسات حسابداری زمانی می توان استفاده کرد که کسب و کارها یا شرکت ها نیروی وارد به کار به اندازه کافی در اختیار داشته باشند اما برای اطمینان خاطر حاصل کردن از روند کار که درست انجام می شود یا خیر می توان استفاده نمود.
در واقع حضور موسسات حسابداری بعنوان مشاور در کنار کسب و کارها صرفاً به معنای راهنماست و این امکان را فراهم می سازد تا از تجربه بالای آنها در زمینه مباحث مالی و مالیاتی استفاده کنید.
2_ نظارت:
یکی دیگر از وظایفی که از موسسات ارائه کننده خدمات حسابداری قادر به انجام آن هستند، وظیفه نظارت بصورت دائمی و سالانه می باشد.
برخی از شرکت ها یا کسب و کارها متقاضی چنین خدماتی هستند.
در حقیقت یکی دیگر از وظایف و توانایی های موسسات حسابداری این است که بصورت دائم و پیوسته تمامی اسناد و کلیه امور مالیاتی و مالی و غیره را زیر نظر بگیرند.
این کار به این منظور صورت می پذیرد تا در زمان تعیین شده سالانه که البته برای هر کسب و کار یا شرکتی میتواند متفاوت باشد، هیچ مشکلی رخ ندهد.
3_ وظایف کامل:
توجه داشته باشید که موسسات حسابداری می توانند حتی تمامی وظایف مالی و مالیاتی یک مجموعه را بر عهده بگیرند.
در چنین شرایطی شرکت ها بصورت کامل کلیه مسائل مالی و مالیاتی مجموعه خود را طی یک قرارداد معتبر به یک موسسه حسابداری برون سپاری می نمایند.
البته لازم به ذکر است که شرایط انجام کار می تواند کاملاً توافقی صورت بگیرد.
حتی این امکان وجود دارد که از طرف موسسه حسابداری چند نیروی حسابدار با تجربه و متخصص به شرکت اعزام گردند تا عملیات حسابداری را در همان مکان انجام دهند.
در چنین شرایطی موسسه حسابداری موظف است صفر تا صد عملیات حسابداری را بدون عیب و نقص خودش به تنهایی انجام دهد و مسئولیت مربوط به آن را بصورت کامل بپذیرد.
اشتراک
گزارش
نظرات من