حسابداری مالیاتی در کرج | موارد حسابداری مالیاتی کسب و کارهای کوچک|بخش اول : ادارهکردن کسبوکار و مدیریت آن، حتی بدون درنظرگرفتن ملاحظات و رسیدگیهای لازم برای فراهمکردن صورتهای مالیاتی، کاری سخت و پیچیده است. طبق توصیه افراد صاحبنظر در حوزههای مالیاتی و مدیریتی، همکاری مدیران شرکتها با حسابداران و مشاورانشان نباید صرفا محدود به زمانی باشد که موعد فراهمکردن صورتهای مالیاتی سر میرسد؛ بلکه بهتر است این همکاری در تمامی طول سال تداوم داشته باشد. نادیدهگرفتن این توصیه و گرفتن تصمیمهای مالی بدون جویاشدن نظر حسابدار یا مشاور مالی، احتمال ضرردهی کسبوکار در بلندمدت را بیشتر میکند.
حسابداری مالیاتی در کرج و دقت به تواناییهای مورد نیاز حسابدار مالیاتی برای کسبوکارهای کوچک
وظایف حسابدار شرکت محدود به فراهمکردن اظهارنامههای مالی یا صورتهای مالیاتی نمیشود. اگر او با اتکا به دانش و تجربه خود تواناییِ فراتر رفتن از این وظایف را نداشته باشد، انتخاب مناسبی برای کسبوکارهای کوچک نیست.
پیگیری درآمدها و هزینههای شرکت، کسب اطمینان از نبود مشکل در گردشهای مالی و نظارت بر سودهای خالص و ناخالص ، منظور از سود ناخالص، کل درآمدهای شرکت است و سود خالص، به درآمد باقیمانده، بعد از کسر هزینهها و خرجهای مختلف اشاره میکند، از جمله وظایف و تواناییهای موردنظر برای حسابداران کسبوکارهای کوچک است. پس بهتر است همکاری با حسابدار مالیاتی را فقط به موعد فراهمکردن صورتهای مالیاتی محدود نکنید و از همان روز اول راهاندازی کسبوکار، با او در ارتباط باشید و از مشورتهایش استفاده کنید.
هرچند این مسئله از نکات بسیار مهم حسابداری مالیاتی در کرج محسوب میشود، خیلی از کسبوکارهای کوچک از توجه به اهمیت آن برای ماندگاری کسبوکار خود و موفقیتشان غافل میمانند.
حسابداری مالیاتی در کرج ، بررسی و اهمیت هماهنگی اطلاعات ارسالی برای سازمان امور مالیاتی درباره درآمدهای حاصله
سازمان امور مالیاتی علاوه بر گزارش دریافتی شما از درآمدهای حاصله شرکت، گزارش دیگری هم دریافت میکند: گزارش دوم معمولا با حسابرسی شرکتها فراهم میشود. از دیگر نکات بسیار مهم حسابداری مالیاتی در کرج و دیگر نقاط ، سازگاری و هماهنگبودن اطلاعات درجشده در این دو گزارش است. نبود این هماهنگی به وجهه شرکت نزد مسئولان سازمان امور مالیاتی خدشه وارد میکند. این مسئله میتواند پیامدهای نامطلوبی برای کسبوکار در پی داشته باشد.
بررسی و نگهداری سوابق مالی کافی
نگهداری سوابق مالی کافی در طول سال، از دیگر موارد مهم حسابداری مالیاتی در کرج و دیگر نقاط است که صحت و درستی صورتهای مالیاتی فراهمشده را تضمین میکند. ناکافیبودن سوابق مالی میتواند شبههبرانگیز باشد یا بدتر از آن، کسبوکار شما را در معرض «خطر حسابرسی» (Audit Risk) قرار دهد.
سرمایهگذاری جهت تهیه یکی از نرمافزارهای اساسی و اصلی حسابداری برای کسبوکار، راهکاری است که بهباور افراد صاحبنظر از بروز چنین مسائل و مشکلاتی پیشگیری میکند. استفاده از این نرمافزارها چندان دشوار و پیچیده نیست (کاربرپسند هستند)، ارزاناند و اطلاعات شما درباره درآمدها و هزینههای کسبوکار را بهروز نگه میدارند.
تفکیک حسابهای مالی شخصی از حسابهای مالی کاری
تداخل هزینههای شخصی با هزینههای کسبوکار، فارغ از اینکه صورت هزینههای شرکت شما تا چه اندازه صحیح و معتبر باشد، مسئلهای است که باعث دردسر خواهد شد و حتی بررسی حسابهای مالی شخصی شما ازسوی ارگانهای مربوطه را نیز محتمل میکند. پیشنهاد میشود حساب مالی و کارت اعتباری مجزایی مختص کسبوکارتان تهیه کنید و برای پرداخت تمامی هزینههای مرتبط، از آن استفاده کنید.
بررسی و اهمیت درک تفاوت میان درآمدهای خالص و ناخالص
اگر هزینه صرفشده بابت تولید محصول، از قیمتی که برای مصرفکننده در نظر میگیرید بیشتر باشد، کاملا واضح است که ضرر میکنید: فارغ از اینکه میزان فروشتان چقدر باشد. صاحبان کسبوکارهای کوچک بیشتر از توجه به تفاوت میان درآمدهای خالص و ناخالص غافل میمانند و این تفاوت را در نظر نمیگیرند که میتواند پیامدهای نامطلوبی در پی داشته باشد.
اشتراک
گزارش
نظرات من